9 mantra, amivel elűzheted az idegességed
Kategória: Életmód | Inspiráló | Mantrák

📕 Olvasási idő: 4 perc

Az idegesség, idegeskedés életünk velejárója. Az Amerikai Pszichológiai társaság úgy írja le, mint egy érzelmet, érzetet, amelyet feszültség, aggodalmas gondolatok és fizikai tünetek is kísérnek (pl. megnövekedett vérnyomás). A legtöbb ember élete során elég gyakran találkozik vele.

Annyira “megszokott” dolog, hogy a sokan életünk részeként tekintünk rá, megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni, ahelyett, hogy foglalkoznánk vele, mielőtt további káros következmények alakulnak ki. És pont ebben áll a veszélye: ha kezeletlen marad, ránktelepszik és kihat életünk mindenk szintjére: szórakozottsághoz, fejfájáshoz, émelygéshez, gyomorpanaszokhoz, pánikrohamokhoz és sok egyét más tünethet vezethet, amelyek egy idő után ellehetetlenítik még az egyszerű feladatok ellátását is.

Szerencsére számos módja van annak, hogy szembeszálljuk a minket beborító érzésekkel. Terápia, gyógyszeres kezelés vagy ezek kombinációja is szükséges lehet akár ha az idegesség ellehetetleníti a mindennapjainkat.

De a szakértők szerint, ha gyors segítségre van szükségün, a mantrák és megerősítések hatásosak!

És hogy miért működnek?

Két fontos dolog adódik össze, miközben mantrázol: az elmét fókuszáltan tartja, és az aggódást kiváltó gondolatok ellen “védőpajzsként” működik: pont az ellenkezőjét mantrázod magadnak, mint ami miatt aggódsz.

Nem feltétlen kell az ősi szanszkrit mantrákra asszociálni: mantrákat, megerősítő mondatok te is össze tudsz magadnak állítani, amit szükség esetén be tudsz vetni. Írd fel minél több helyre, vedd körbe magad velük (ragaszd fel a hűtőre, legyen ott a fürdőszoba tükrön, állítsd be háttérképnek a számítógépeden: csak hogy minél többször kerüljön a szemed elé).

Én 9 példát hoztam neked, amit használj nyugodtan, ha nehéz helyzetben vagy: végy néhány mély lélegzetet, hunyd le a szemed, és ismételgesd magadban addig, amíg azt nem érzed, hogy oldódik a feszültség. Engedd, hogy elmédet a szavak töltsék be, és zárj ki minden gondolatot, amíg “mantrázol”.

Tipp #1 : “Én….”

Fogalmazz meg magadnak megerősítő mondatot, ami úgy kezdődik “Én…” és válassz hozzá egy melléknevet, ami legjobban leírja, hogy milyen tulajdonságnak (kell) birtokában lenned, hogy kiegyensúlyozott és harmónikus légy. “Türelmes vagyok” , “Bölcs vagyok”, “Önzetlen vagyok”, “Nyugodt vagyok” stb.

Tipp #2: “Ez is elmúlik”

Sokszor, amikor elborít minket az idegesség, úgy érezzük, hogy ez örökké így marad, már semmi nem lesz olyan, mint volt. és még inkább pánikba esünk. Ezért is fontos emélkeztetni magunkat, hogy ez a pillanat is elmúlik, jön majd egy másik élethelyzet. Ismételgesd a lélegzetvételed ütemében: ” ez is elmúlik”….

Tipp #3: “Erős vagyok és megérdemlek mindent, ami engem ezzel az erővel feltölt.”

Nyugodtan használ, olyan szavakat, amikre neked szükséged van attól függően, hogy milyen helyzetben vagy: “….. vagyok és megérdemlek mindent, ami engem….. tesz”. Pl: “gyönyörű vagyok, és megérdemlek mindent, ami engem gyönyörűvé tesz”, vagy “kedves vagyok, és megérdemlek mindent, ami a kedvességem lehetővé teszi”.

Tipp #4: “Ez nem rólam szól”

Ez a megerősítés akkor segíthet, ha a miatt aggódsz, hogy mit szólnak mások ahhoz, amit csináltál, vagy hogy milyen lesz egy prezentációd fogadtatása. Ilyenkor emlékeztesd magad arra, hogy ez nem rólad szól, sokkal inkább az a személy a fontos, akinek szól az előadásod, vagy aki érintett benne.

Tipp #5: “MInden jól és minden rendben van”

Néha csak egy kis emlékeztető kell (amit jónéhányszor elismételsz magadban), hogy minden a legnagyobb rendben van.

Tipp #6. “Köszönöm”

Hasznos praktika lehet, ha az idegeskedés pillanatában megtanulsz köszönömöt mondani azért, amiért hálás vagy. Ezzel elfordítod a figyelmed arórl, ami abban a pillanatban az aggódás felé vinne, és a nagylelkűség és hála érzésével visszahúz.

Tipp #7: “Nyugi”

Ha valaki ideges, és neki mondogatod, hogy nyugodjon meg, az kevésbé hatékony, mint ha – néhány mély lélegzetvétel kíséretében – magadban ismételgeted párszor.

Próbáld ki: lélegezz be, amíg magadban 4-ig számolsz, és ismételd magadban “nyugodj”, majd lélegezz ki, amíg 4-ig számolsz és mondd “meg”.

Tipp #8: “Szeretnivaló vagyok”

Ez akkor lehet különösen hasznos, ha egy általad szeretett, hozzád közel álló személy okozza az idegességed. Ismételd ilyenkor “szeretnivaló vagyok, és megérdemlem, hogy szeressenek”, vagy “ez nem rólam szól, nyugi”.

Tipp #9.: “Mi az, ami megborzongat és ámulatba ejt a mai napon?”

A hatásmechanizmus egyszerű: tedd át a fókuszt valamire, ami poztiív. Tedd fel magadnak ezt a kérdést nap közben olyan sűrűn, amikor csak azt érzed, hogy elborítanak az idegesség hullámai. Szakíts időt arra, hogy átgondold a nehéz napokon is, hogy mi teszi azt a napot életed legnagyszerűbb napjává?

Forrás: Huffpost

Szeretettel ❤️,

Gizi

Tetszett a bejegyzés? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre, jógáról, meditációról, ájurvédáról, egészséges és tudatos életmódról, íratkozz fel rendszeres leveleinkre. Állandóan frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és Instagram oldalunkon, vagy jógázz velem a Ramadasa Youtube csatornáján.

© Copyright 2020 Ramadasa Yoga és Ájurvéda 2020

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

GDPR hozzájárulás

Köszönjük szépen! A postafiókodba most levelet küldtünk, kérlek olvasd el és véglegesítsd a feliratkozási szándékodat.