Valentin nap, avagy ki milyen lángon forralja a vizet?
Kategória: Ayurvéda | Dósák | Életmód

📕 Olvasási idő: 4 perc

Indiai orvosok szerint (a Maharishi Ayurveda Tanács tagjai) a boldog párkapcsolatok titka a pitta egyik al-dósájának, a sadhaka pitta működésének megértésén alapul.

A sadhaka pitta az, amely “megfőzi és megemészti” az érzéseket és gondolatokat. Ha ezt a hasonlatot továbbvisszük, könnyen érthetővé válik, hogy ha közepes lángon főzünk, az az érzéseink egyenletes “fővését” biztosítjuk. Ha alacsony lángon rotyogtatunk, akkor hosszabb a főzési idő, de ezáltal a nemkívánatos információkat vagy eseményeket is sokkal higgadtabban dolgozzuk fel. De ha a a sadhaka pitta tüze hatalmas, könnyen éget és akár robbanást is okoz, aminek következétben időnként irracionálisan döntünk. Tehát ha ez a “tűz” túlságosan mérsékelt, vagy túl erős, mind-mind kihatással van kapcsolatainkra is.

Sokszor fordul elő, hogy a sadhaka pitta egyensúlytalanságai fizikai tüneteket is okoznak. A Maharishi Ayurvéda egyik michigan-i orvosa egy hölgy betegéről számolt be, akinek krónikus orrmelléküreg-gyulladása volt. Az alapos kivizsgálás után arra a meglepő eredményre jutott a doktor, hogy a hölgynél a sadhaka pitta egyensúlya borult fel. Nagyon stresszes volt a munkája, és sehogyan sem tudta kezelni a páciens azokat a negatív érzelmeket, amelyek elöntötték, robbanékony volt, nem tudta kontrollálni reakcióit és a stressz így nyomott hagyott az egészségén is. Néhány egyszerű változást kellett beiktatnia az életmódjába, ami aztán segített megküzdenie a stresszes helyzetekkel, és elmúlt a krónikus betegsége is.

Kapcsolatok hálójában

Gondold csak végig a kapcsolati mintáidat! Vajon a párod könnyen megbántható, te pedig sokszor nagyon élesen és sarkosan reagálsz rá? Talán életed párja túlságosan birtokló, féltékeny és védelmező, és téged pedig visszahúzódónak, szótlannak, esetleg passzív-agresszívnek gondol?

Nem csak az a fontos, hogy megismerd és kiegyensúlyozd a saját sadhaka pitta szintedet, de legalább ennyire fontos, hogy megismerd és megértsd párodét is. Mert ha tudod, hogyan és miért viselkedik a párod egy bizonyos módon, sokkal egyszerűbb lesz számodra, hogy a megfelelő módon reagálj rá. És az, hogy ti ketten milyen jól tudtok egymáshoz “illeszkedni”, az fogja megmutatni, hogy milyen hosszú és milyen stabil lesz a kapcsolatotok.

Jó hír, hogy számos módszer áll rendelkezésedre, amiknek segítségével ezt az egyensúlyi állapot létrehozhatod.

Néhány tipp:

  • Ha úgy érzed, hogy “felforrt” az agyvized, és valami felfrissítő teára vágysz, válassz olyat, amiben rózsaszirom, fahéj, édesgyökér, kardamom és gyömbér van. Ezek mind a pitta dósa csökkentő ízek közé tartoznak.
  • Kerüld el a forró helyeket és a túl fűszeres ételeket. Mind az időjárás, mind az ételek nagyban hozzájárulnak az egyensúlytalan állapot kialakulásához. A nyári nagy melegben a pitta csökkentésére érdemes édes, és hűsítő hatású ételeket fogyasztani.
  • Kerüld el a túlterhelést – mind mentálisan, mind fizikailag. A túl sok és túlerőltetett munka fokozza a pitta szintjét.
  • A fentiek miatt is fontos, hogy legyen szabadidőd, amikor ki tudod pihenni magad.
  • Az érzelmek fenntartásáért tenni is kell. Határozd el magadban, hogy minden nap elmondod a párodank, hogy miért különleges ő a te számodra. És ezt a szokást tartsd fennt Valentin napon kívül is! Az év 365 napján!
  • Sétáljatok sokat a harmatos és nyugodt reggelben, vagy élvezzétek az este csendjét. A nyugodt természet megnyugtatja a sadhaka pittát.
  • Iktass be rendszeres gyógynövényolajos masszázst. Segíti a testi és lelki egyensúly megőrzését.
  • Régen a rózsát arra használták, hogy elűzzék vele a depressziót, az idegességet, az álmatlanságot és ingerlékenységet. Lenyugtatja az elmét, a testet és az érzelmeket. Fogyassz rózsaszirom alapú teakeveréket, vagy a hölgyek használhatnak rózsavíz arcpermetet is.

Forrás: www.mapi.com

Szeretettel ❤️,

Gizi

© Copyright 2020 Ramadasa Yoga és Ájurvéda 2020


Tetszett a bejegyzés? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre, jógáról, meditációról, ájurvédáról, egészséges és tudatos életmódról, íratkozz fel rendszeres leveleinkre. Állandóan frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és Instagram oldalunkon.

0 hozzászólás

GDPR hozzájárulás

Köszönjük szépen! A postafiókodba most levelet küldtünk, kérlek olvasd el és véglegesítsd a feliratkozási szándékodat.