Valentin nap, avagy ki milyen lángon forralja a vizet?

Written by Sebők-Vakulya Gizella

Szia, Gizi vagyok a Ramadasa Yoga Studio alapítója. Azért vagyok itt, hogy segíthessek Neked eligazodni azon az úton, amit már bejártam és hogy hozzásegíthesselek egy bolgogabb, teljesebb élethez. Örülök, hogy itt vagy!

február 12, 2020

📕 Olvasási idő: 4 perc

Indiai orvosok szerint (a Maharishi Ayurveda Tanács tagjai) a boldog párkapcsolatok titka a pitta egyik al-dósájának, a sadhaka pitta működésének megértésén alapul.

A sadhaka pitta az, amely “megfőzi és megemészti” az érzéseket és gondolatokat. Ha ezt a hasonlatot továbbvisszük, könnyen érthetővé válik, hogy ha közepes lángon főzünk, az az érzéseink egyenletes “fővését” biztosítjuk. Ha alacsony lángon rotyogtatunk, akkor hosszabb a főzési idő, de ezáltal a nemkívánatos információkat vagy eseményeket is sokkal higgadtabban dolgozzuk fel. De ha a a sadhaka pitta tüze hatalmas, könnyen éget és akár robbanást is okoz, aminek következétben időnként irracionálisan döntünk. Tehát ha ez a “tűz” túlságosan mérsékelt, vagy túl erős, mind-mind kihatással van kapcsolatainkra is.

Sokszor fordul elő, hogy a sadhaka pitta egyensúlytalanságai fizikai tüneteket is okoznak. A Maharishi Ayurvéda egyik michigan-i orvosa egy hölgy betegéről számolt be, akinek krónikus orrmelléküreg-gyulladása volt. Az alapos kivizsgálás után arra a meglepő eredményre jutott a doktor, hogy a hölgynél a sadhaka pitta egyensúlya borult fel. Nagyon stresszes volt a munkája, és sehogyan sem tudta kezelni a páciens azokat a negatív érzelmeket, amelyek elöntötték, robbanékony volt, nem tudta kontrollálni reakcióit és a stressz így nyomott hagyott az egészségén is. Néhány egyszerű változást kellett beiktatnia az életmódjába, ami aztán segített megküzdenie a stresszes helyzetekkel, és elmúlt a krónikus betegsége is.

Kapcsolatok hálójában

Gondold csak végig a kapcsolati mintáidat! Vajon a párod könnyen megbántható, te pedig sokszor nagyon élesen és sarkosan reagálsz rá? Talán életed párja túlságosan birtokló, féltékeny és védelmező, és téged pedig visszahúzódónak, szótlannak, esetleg passzív-agresszívnek gondol?

Nem csak az a fontos, hogy megismerd és kiegyensúlyozd a saját sadhaka pitta szintedet, de legalább ennyire fontos, hogy megismerd és megértsd párodét is. Mert ha tudod, hogyan és miért viselkedik a párod egy bizonyos módon, sokkal egyszerűbb lesz számodra, hogy a megfelelő módon reagálj rá. És az, hogy ti ketten milyen jól tudtok egymáshoz “illeszkedni”, az fogja megmutatni, hogy milyen hosszú és milyen stabil lesz a kapcsolatotok.

Jó hír, hogy számos módszer áll rendelkezésedre, amiknek segítségével ezt az egyensúlyi állapot létrehozhatod.

Néhány tipp:

  • Ha úgy érzed, hogy “felforrt” az agyvized, és valami felfrissítő teára vágysz, válassz olyat, amiben rózsaszirom, fahéj, édesgyökér, kardamom és gyömbér van. Ezek mind a pitta dósa csökkentő ízek közé tartoznak.
  • Kerüld el a forró helyeket és a túl fűszeres ételeket. Mind az időjárás, mind az ételek nagyban hozzájárulnak az egyensúlytalan állapot kialakulásához. A nyári nagy melegben a pitta csökkentésére érdemes édes, és hűsítő hatású ételeket fogyasztani.
  • Kerüld el a túlterhelést – mind mentálisan, mind fizikailag. A túl sok és túlerőltetett munka fokozza a pitta szintjét.
  • A fentiek miatt is fontos, hogy legyen szabadidőd, amikor ki tudod pihenni magad.
  • Az érzelmek fenntartásáért tenni is kell. Határozd el magadban, hogy minden nap elmondod a párodank, hogy miért különleges ő a te számodra. És ezt a szokást tartsd fennt Valentin napon kívül is! Az év 365 napján!
  • Sétáljatok sokat a harmatos és nyugodt reggelben, vagy élvezzétek az este csendjét. A nyugodt természet megnyugtatja a sadhaka pittát.
  • Iktass be rendszeres gyógynövényolajos masszázst. Segíti a testi és lelki egyensúly megőrzését.
  • Régen a rózsát arra használták, hogy elűzzék vele a depressziót, az idegességet, az álmatlanságot és ingerlékenységet. Lenyugtatja az elmét, a testet és az érzelmeket. Fogyassz rózsaszirom alapú teakeveréket, vagy a hölgyek használhatnak rózsavíz arcpermetet is.

Forrás: www.mapi.com

Szeretettel ❤️,

Gizi

© Copyright 2020 Ramadasa Yoga és Ájurvéda 2020


Tetszett a bejegyzés? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre, jógáról, meditációról, ájurvédáról, egészséges és tudatos életmódról, íratkozz fel rendszeres leveleinkre. Állandóan frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és Instagram oldalunkon, vagy jógázz velem a Ramadasa Youtube csatornáján.

0 hozzászólás

Ez is érdekelhet…

Június ájurvéda: hőségre fel!

Június ájurvéda: hőségre fel!

Túrd elő a szekrényből a strandpapucsot és az ujjatlan pólókat! Itt a nyár! Ahogy az idő egyre melegebb lesz, a nap...

Kövess minket!

Tetszett a bejegyzés? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre, jógáról, meditációról, ájurvédáról, egészséges és tudatos életmódról, íratkozz fel rendszeres leveleinkre. Állandóan frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és Instagram oldalunkon, vagy jógázz velem a Ramadasa Youtube csatornáján.

GDPR hozzájárulás

Köszönjük szépen! A postafiókodba most levelet küldtünk, kérlek olvasd el és véglegesítsd a feliratkozási szándékodat.